página personal de Enrique Bernal Jurado

Bienvenido a la página personal de
 Enrique Bernal Jurado

        Universidad de Jaén
            

                 Departamento de Economía


Datos personales:

 

Dr. Enrique Bernal Jurado

  • Categoría: Profesor Titular de Universidad

  • Departamento: Economía

  • Cargo: Director del Observatorio de Seguridad y Comercio en la Red (Observanet)

  • Despacho: 266 (Edificio D-3)

  • Dirección: C/ Paraje las Lagunillas, s/n, 23071- Jaén

  • Email: ebernal@ ujaen.es     

Docencia:

  • Primer cuatrimestre: Introducción a la Economía (GADE y FYCO)

  • Segundo cuatrimestre: Microeconomía (FYCO)

  • Gestión Comercial (Máster en olivar y aceite de oliva)

  • Dirección de trabajos tutorizados, de fin de Máster, de doctorado y de fin de grado

  • Tutorías (despacho 266 edificio D-3)

Publicaciones:

 

PREMIO DE INVESTIGACIONES AGRARIAS Y MEDIOAMBIENTALES, 2016

Otorgado por el Instituto de Estudios Giennenses (IEG) de la Excma. Diputación de Jaén, por el trabajo titulado "El comercio electrónico en el sector de aceite de oliva ecológico y su impacto en el medio ambiente", con D. Fernández y M. Medina

 

ADWARD TO THE PAPER "FACTOR FOR SUCCESS IN ONLINE SOCIAL NETWORKS: AN fsQCA APPROACH" 2016

Otorgado en la Conferencia Internacional Global Innovation and Knowledge Academy (GIKA) en la edición de 2016, con A. Mozas, D. Fernández y M. Medina

 

PREMIADO CON EL "XXVI PREMIO ARCO IRIS DEL COOPERATIVISMO A LA MEJOR INVESTIGACIÓN COOPERATIVA 2015"

que convoca la Consejería de Economía, Innovación, Ciencia y Empleo de la Junta de Andalucía y CEPES Andalucía, por el trabajo titulado "Internacionalización y TIC´s. Retos del sector cooperativo oleícola de Andalucía", con A. Mozas, E. Moral y M. Medina

 

1) Determining Factors for Economic Efficiency in the Organic Oliva Oil Sector, with A. Mozas, D. Fernández y M. Medina.

Sustainability 2017 (vol. 9:5)
http://www.mdpi.com/2071-1050/9/5/784/htm

 

2) Web quality as a determining factor in the online retailing of organic products in Spain, with M. Medina, A. Mozas y D. Fernández

New Medit, 2016 (vol. 15:2)
http://newmedit.iamb.it/edizioni_new_medit,229,229,2016,163,1061,web-quality-as-a-determining-factor-in-the-online-retailing-of-organic-products-in-spain-.htm

 

3) Factor for success in online social networks: An fsQCA Approach, with A. Mozas, M. Medina y D. Fernández

Journal of Business Research, 2016 (vol. 69: 11)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296316303034

 

4) Efficiency of organic farming companies that operate in an online environment, with M. Medina, A. Mozas, E. Moral y D. Fernández

Custos e Agronegocio Online, 2015 (vol. 11: 4)
http://www.custoseagronegocioonline.com.br/numero4v11/12%20farming%20english.pdf

 

5) E-corporate social responsibility in socially responsible firms: the case of Spanish firms, with R.Puentes, A.Mozas, R. Chaves,

Service Industries Journal, 2011 (vol 31:12)
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02642069.2011.545880

 

6) E-corporate social responsibility in small nonprofit organisations: the case of Spanish NGOs, with R.Puentes, A.Mozas, R. Chaves,

Service Industries Journal, 2012 (vol. 32: 15))
http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/02642069.2012.677831

 

7) Improving e-economy by regional governments, with R. Chaves, R.Puentes, A.Mozas,

Management Decision, 2014 (vol. 52:3)
http://www.emeraldinsight.com/

 

8) Internet and international trade by manufacturers: An approach using industrial sectors data, with E. Moral Pajares,

Revista Innovar, 2010 (vol. 20: 38)

http://www.scielo.org.co/pdf/inno/v20n38/20n38a14.pdf

 

9) Web usage mining to improve the design of an e-commerce website: OrOliver.com, with Carmona, Ramírez-Gallego, Torres, del Jesus, García,

Expert Systems with Applications, 2012 (vol. 39: 12)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0957417412005696

 

10) Corporate Social Responsability Information Transparency and Business Performance: Evidence from Spanish Organic Olive Oil Companies, with Mozas, Puentes and Frías.

Journal of Food, Agriculture & Environment, 2013 (vol. 11: 3&4)

http://world-food.net/category/journals/2013/

 

11) Recursos locales y competitividad global. La exportación de aceite de oliva en Andalucía, with Mozas Moral, E. Moral y M. Medina

AGE. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, 2015 (vol 69; pp. 415-435).

http://www.boletinage.com/

 

12) Efficiency and Exports: Evidence from Southern European companies, with Mozas Moral, A., Medina Viruel, M. and Moral Pajares, E.

Journal of Business Research, 2015 (vol. 68: 7)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296315000569

 

13) Manager´s educational background and ICT use as antecedents of export desicions: A crisp set QCA analysis, With A. Mozas, E. Moral, M. Medina.

Journal of Business Research, 2016, (vol. 69)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0148296315005251

 

14) Spanish Second-Tier Cooperative Societies: An Analysis of their E-Corporate Social Responsability, with R.Puentes y A. Mozas  (2014),

Journal of Rural Cooperation (JRC), 2014, (vol. 42:1).

http://departments.agri.huji.ac.il/econocen/en/jrc.htm

 

Enlaces de interés:

 

- Observatorio de comercio y seguridad en la red

http://observanet.ujaen.es/

 

- Revista Ciriec-España, revista de economía pública, social y cooperativa

www.ciriec-revistaeconomia.es

 

- Colaboradores: